Olieverbruik VAG 1.8 & 2.0 TFSI
Motor revisie VAG 1.8 & 2.0 TFSI
De VAG 1.8 TFSI en 2.0 TFSI-motorblokken zijn krachtige en efficiënte turbo benzinemotoren die worden gebruikt in een breed scala aan Volkswagen-, Audi-, Seat- en Skoda-modellen. Deze motoren zijn ontworpen om indrukwekkende prestaties te leveren en tegelijkertijd zuinig te zijn met brandstof.
Hoewel deze motoren over het algemeen betrouwbaar zijn, kunnen ze na verloop van tijd slijtage vertonen en onderhevig zijn aan problemen die kunnen leiden tot verminderde prestaties en hoger brandstofverbruik. In deze gevallen kan een motorrevisie nodig zijn.
Een motorrevisie omvat het demonteren van de motor, het grondig inspecteren van de onderdelen en het vervangen van beschadigde of versleten onderdelen. Dit proces kan de levensduur van de motor verlengen en ervoor zorgen dat deze weer optimaal presteert.
Wat is de oorzaak van een te hoog olieverbruik?
Wat de oorzaak is van een te hoog olieverbruik van een auto? Dat is niet altijd meteen duidelijk, er bestaan namelijk talloze oorzaken die resulteren in een te hoog olieverbruik. Denk hierbij aan: lekkende klepgeleiders, versleten zuigerveren, een te hoge oliedruk, versleten koppakking, en het gebruik van de verkeerde motorolie.
Wil je weten waarom jouw wagen een te hoog olieverbruik heeft? Kom dan gerust eens langs bij auto service polder in Haarlem, of maak een afspraak.
Waarom moet je ingrijpen bij een te hoog olieverbruik?
Een te hoog olieverbruik zorgt er niet alleen voor dat je erg vaak en veel geld moet spenderen aan olie, het kan namelijk ook heel wat andere problemen veroorzaken. Zo kunnen je defecte olieschraapveren na een tijdje ook je cilinderwanden beschadigen of je turbo stuk maken. Daarnaast zorgt een hoog verbruik van motorolie ook voor erg vervuilde in- en uitlaatkleppen.
Kortom: hoe langer je wacht met ingrijpen, hoe groter de schade aan je wagen zal zijn en hoe meer je dus zal moeten betalen aan reparaties. Grijp dus nu in, en laat je motor reviseren door auto service polder!
Een motorrevisie: de oplossing
Dus, nu weet je al dat je best zo snel mogelijk iets laat doen aan je te hoog olieverbruik om zo de kosten van reparaties zo laag mogelijk te houden. Maar wat kan er gedaan worden aan zo’n te hoog olieverbruik?
Auto Service Polder heeft het antwoord: een motorrevisie. Tijdens zo’n motorrevisie modificeren wij jouw TFSI motor volledig zodat de oorzaak van de olievervuiling wordt aangepakt en het fenomeen nooit meer opduikt.
En als we zeggen ‘volledig’, dan menen we dat ook: we demonteren je cilinderkop, oliecarter, zuigers en lagers en controleren elk onderdeel om daarna je hele motor te reinigen en de nodige nieuwe onderdelen te monteren.
Olieverbruik VAG 1.8 TFSI en 2.0 TFSI
Bekende 1.8 TFSI en 2.0 TFSI VAG motoren:
1.8 TFSI:
- BYT
- BZB
- CABA, CABB, CABD, CDAA
2.0 TFSI:
- AXX
- BWA, BWE, BPY
- CAEA, CAEB, CAWA, CAWB
- CBFA
- CCTA, CCZA, CCZB, CCZC
- CDMA, CDNB, CDNC, CDND
- CJEB, CJEE, CJEF, CJEG, CJWE
Deze motoren kunt u terug vinden in: Volkswagen, Seat, Skoda en Audi. Heeft u een van deze motoren en last van hoog olieverbruik, neem dan nu contact met ons op om een afspraak in te plannen voor een motor revisie.
VAG Blogs
Motor Revisie
Olieverbruik VAG Benzinemotor 1.4 tfsi 1.8 tfsi en 2.0 tfsi
Om de interne wrijving van motoren te verminderen, proberen fabrikanten de olieschraapveren te minimaliseren. Het...
nov
Motor Revisie
1.8 2.0 TFSI/TSI Motorrevisie: De oplossing voor je ongewoon hoog olieverbruik!
Ben je een trotse eigenaar van een Audi met een 1.8 TFSI- of 2.0 TFSI-motor,...
okt